PA-PA-PARIM SUVI VÕI LAPSEPÕLVETRAUMA? Kogeleja: Lidli reklaam võib kaudselt põhjustada koolikiusamist

Angelina Lon

Hiljuti käis sotsiaalmeedias tuline arutelu Lidli poeketi reklaami üle – mõni laulis rõõmsalt kaasa, mõni kirjutas lausa politseisse, et reklaam süvendab tema suitsiidseid mõtteid.
Nüüdseks on kampaania läbi, kuid meelde jäi see inimestele väga teravalt. Liiatigi võis „pa-pa-parima suve” pidev korrutamine mõjuda hävitavalt kogelejate enesekindlusele ja heaolule ning kaudselt põhjustada koolikiusamist.

Eesti kogelejate ühingu liige Raul Isotamm sõnab, et eelkõige võib reklaam haavata lapsi, kes kogelevad. „See on passiivne, vaikne kiusamine, kui kogeleja tuleb klassi ja keegi hakkab taustal laulma: „pa-pa-parim suvi!“. Ilmselt tunneb kogeleja end ebamugavalt. Ma usun, et see on vaid üks kiusamise variantidest,” sõnab ta.

Lidli reklaami võimaliku negatiivse mõjuga nõustub ka Eesti kogelejate ühingu liige Marit Lepp. „Olen enda eripärast viimastel aastatel palju teadlikumaks saanud, seega mind ennast see reklaam ei häiri. Aga ma kujutan ette, et on nii mõnigi laps või täiskasvanud kogeleja, kes oli sellest väga häiritud ja paneb kohe laulu kuuldes teleka kinni.“

Edasi loe 6. augusti 2022 Õhtulehest!